Arlie Beach-Cairns

11 mei 2016 - Cairns, Australië

Hallo iedereen, mijn laatste blog is weer een poosje geleden en ik heb inmiddels weer veel meegemaakt. Na een busrit van tien uur aangekomen in Arlie Beach. Dit plaatsje is vooral populair omdat vanaf hier de meeste excursies naar Whitesundays gaan. Ik heb een 3 daagse excursie geboekt naar Whitsundays. De boot waarmee ik ga wordt  de Antlantic Clipper genoemd.  Deze boot heeft plek voor 50 personen en is voorzien van 2 grote glijbanen, dat wordt fun haha. De volgende dag worden we opgehaald en naar de boot gebracht. De crew verwelkomt ons en we vertrekken al snel richting Whitsundays. Na 4 uur gevaren te hebben, meren we aan tussen twee eilanden, met een prachtig uitzicht. Hier blijven we dan ook tot de volgende morgen. Nadat we aanmeren, worden de glijbanen klaar gemaakt en hebben we een speel kwartiertje, lekker dobberen in de Ocean, die tevens 28 graden is. Nadat we uitgespeeld zijn wordt de koeler geopend en mogen we de eerste biertjes van de dag nuttigen haha. De avond is erg gezellig, maar ik lig optijd op bed. De volgende ochtend hebben we om 06:30 ontbijt. Direct na het ontbijt vertrekken we naar het beroemde Whitsundays . We meren aan en worden vervolgens met een klein bootje naar Whitsundays gebracht. Na 5 minuten lopen komen we uit op white heaven beach 'WAT EEN PLAATJE'. En combinatie van het blauwe water, witte zand, omringt door eilanden, maakt het geheel tot een van werelds mooiste stranden. Het zand is zo zuiver dat je, je tanden ermee kan poetsen, ff proberen dus. Ook lopen we tussen reefhaaien, die in het ondiepe gedeelte zwemmen. Na twee uurtje genoten te hebben, vertrekken we weer naar de boot. We varen nu naar een koraalrif waar we gaan snorkelen. Ook hier worden de glijbanen weer klaargemaakt. We blijven hier dan ook de hele middag. Snorkelen boven een prachtig koraalrif met duizenden vissen in verschillende kleuren. Ik voel me dan ook zeer gelukkig dat ik dit allemaal mag meemaken. De avond wordt opgevuld met entertainment en verschillende drankjes. Er wordt die avond een deel van de oceaan verlicht middels lampen vanaf de boot. Kleine visjes worden aangetrokken door dit licht. Het duurt dan ook niet lang voordat de eerste dolfijnen rondom de boot zwemmen. Een groep van 10 dolfijnen  , waarvan twee baby dolfijnen zwemmen rondom de boot, zoekende naar voedsel, kleinere visjes. Heel bijzonder om dat te mogen meemaken. De volgende dag vertrekken we weer naar Arlie Beach. Vanaf hier reis ik met de bus naar Townsville om vervolgens met de Ferry naar Magnetic Island te gaan. Een klein eiland met verschillende prachtige baaien. Ik heb op de Ferry de eigenaar van de haven ontmoet. Een man met een lange grijze baard, zijn haar ingevlochten, echt een biker type. Niet iemand die je zou verwachten als eigenaar van een luxe haven haha. Ik vraag hem wat de beste manier van reizen is op het eiland. Hij verteld dat hij een grote 4x4 heeft en dat ik die de volgende dag wel mag komen ophalen. Oké dit had ik niet verwacht. De volgende dag ga ik naar zijn kantoor en hij overhandigd mij de sleutel van een grote Landrover 4x4, 8 cillinder. Hiermee hebben we de hele dag lekker rondgetoerd. We hebben gesnorkeld en een wandeling gemaakt waarbij we meerdere wilde Qualas zien. De volgende dag vertrek ik Mission Beach, een tussenstop voor de skydive, excited haha. Als ik aankom regent het daar al voor een week, dus hopen op goed weer. Ik ontmoet hier een vriendin die ik in Nieuw zeeland ontmoet heb, heel gezellig. We gaan samen de skydive doen. De volgende ochtend regent het. Ik heb er dan ook niet veel vertrouwen in, dat het door gaat. Aangekomen bij het skydive center klaart het helemaal op, happy me haha. Na een uurtje wachten worden we voorgesteld aan onze instructeur, mijn instructeur was pretty cool, misschien wel in mijn filmpje gezien. Bedankt voor alle leuke reacties. We zitten met 9 springers  in een vliegtuigje. Na 15 minuten genoten te hebben van het prachtige uitzicht is het tijd om te springen. De deur wordt geopend van het vliegtuig, alleen dat al geeft een vreemd gevoel. Ik zie dan ook de eerste persoon springen, WoW dat gaat echt snel. Ik heb dan ook niet veel tijd om na te denken, want de instructeur duwt me naar de geopende deur. Voordat ik het besef vallen we met 220 km/h naar beneden. GEWELDIG, na een minuut wordt de parachute geopend en wordt de omgeving helemaal stil. Het uitzicht en de adrenaline maakt alles helemaal perfect. Na 5 minuten landen we op het prachtige strand van Mission Beach. Skydiven, een van de mooiste ervaringen in me leven. Na Mission Beach vertrek ik naar Cairns, mijn eind bestemming aan de oost kust van Australië. Ik ontmoet hier weer geweldige mensen die ik tijdens mijn reis eerder ontmoet heb. De eerste paar dagen heb ik ff tijd voor mezelf haha lekker relaxen. Na een  paar dagen relaxen wordt ik verwacht op de duikschool. Ik ga de komende vier dagen mijn open water cursus doen. Ben erg enthousiast, de eerste twee dagen worden verdeeld in 4 blokken, twee blokken theorie en toetsen, en twee blokken in het zwembad. Ik doe mijn theorie in het Engels en het valt mij niet tegen haha eindtoets 47/50 vragen goed beantwoord. Yes geslaagd voor mijn theorie en zwembad sessies. De volgende dag wordt ik al vroeg opgehaald om vervolgens met de boot naar het beroemde Great Barrier Reef te gaan. De eerste dag doen we twee duiken. We moeten verschillende oefeningen doen zoals duikbril af en opzetten, en kompas gebruiken. Dit is niet zo heel erg want ik wordt omringt door het geweldige koraal en prachtige vissen. De tweede dag doen we drie duiken. Twee duiken waar we moeten laten zien wat we geleerd hebben, na de tweede duik krijg ik te horen dat ik mijn duikbrevet gehaald hebt, helemaal gelukkig. De derde duik mag ik zelfstandig doen samen met mijn buddy. We zwemmen/duiken een half uur door het prachtige koraal omringt door prachtige kleuren, vissen, schildpadden en roggen. Ik ben nu in Cape Tribulation een groot regenwoud, iets heel anders dan de vele stranden die ik gezien heb langs de oostkust. De spinnen zijn hier gigantisch en er hangen overal waarschuwingsborden voor krokodillen. Ik ga vanmiddag een boottocht maken en hoop dan ook wilde krokodillen te zien. Hopen dat het niet regent, er valt in dit gebied tussen de drie en vier meter regen elk jaar, dus echt een regenwoud haha. Nog vier weken voordat ik terug ga naar Nederland, een dubbel gevoel, ik heb zoveel mooie mensen ontmoet hier en het reizen geeft zon goed gevoel. Aan de andere kant ben ik blij dat ik dit heb mogen meemaken. Nou ik vind het wel weer mooi geweest voor nu, tot de volgende keer iedereen, leuk dat jullie mijn blog lezen en ik waardeer de reacties, bye bye.

1. Elly:
    WAUW
  2. Anita:
    Amazing!!
  3. Ma:
    11 mei 2016
    Te gek allemaal , en dan zal je nog maar een gedeelte van wat je meemaakt in je blog vertellen, idd nog 4 weken. Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar 6 juni :-)
  4. Opa en Annie:
    12 mei 2016
    Hallo Roy vanuit een prachtig zonnig Alteveer weer met veel belangstelling jou belevenissen gelezen bedankt daarvoor het is voor ons hier bijna onwerkelijk wat je ziet en meemaaakt geniet er nog van want het schiet al mooi op naar het einde van je reis hartelijke groeten en tot later Opa en Annie