Melbourne-Great Ocean Road

26 maart 2016 - Saint Kilda, Australië

Hey iedereen, fijne Pasen. Vandaag nog steeds in Melbourne. Wat begon met twee nachten, eindigde in 11 nachten. Iets langer als gepland maar wel hele toffe dingen gezien en gedaan hier. Vorige weekend stond Melbourne in het teken van Grand prix, vanaf donderdag kon je het geluid van de motoren al horen in de stad. Ik had een ticket voor de wedstrijd op zondag. Het weer was die dag erg goed en ik had er erg veel zin in. Samen met wat andere vrienden hebben we de wedstrijd bezocht, dit was een toffe ervaring , ook de show erom heen was super. Ze deden shows met stuntvliegtuigen, straaljagers, crosmotoren en andere stunt teams. Ja en onze Max Verstappen heeft zijn eerste punt gehaald. Jammer dat zijn pitstop te lang duurde haha. Op de grand prix ontmoete ik een jongen uit Oostenrijk. Hij was net gearriveerd in Melbourne. Hij vertelde dat hij de Great Ocean Road wilde gaan doen. Haha toevallig had ik samen met Maddie, een vriendin die ik in Nieuw Zeeland had ontmoet, een auto gehuurd voor 4 dagen, om de great ocean Road te gaan doen. Dit kwam goed uit voor hem haha en voor ons, omdat we de kosten dan konden delen en het goedkoper werd voor ons allemaal. Dat is het leuke aan backpacken, op het ene moment heb je geen plannen en het volgende moment doe je de Great ocean Road. Maandag ochtend de auto opgehaald, een mooie Toyota corrola, automaat met stuur aan de verkeerde kant, ze rijden hier namelijk links. Dit wordt leuk, ik had nog nooit links gereden en Melbourne is een super drukke stad. Het werd een hele uitdaging om de stad uit te komen , zonder tegen het verkeer in te rijden etc. Haha op een paar kleine verkeersovertredingen de stad , zonder deuken uitgereden, op naar de Great Ocean Road. Dit is een route langs de kust van 240 km. Deze weg is aangelegd door soldaten tussen 1919 en 1932, ter ere aan de omgekomen soldaten uit de eerste wereld oorlog. De eerste dag reden we tot Apollo Bay. Onderweg ontzettend veel mooie dingen gezien, ook mijn  eerste kangoeroe, Quala(heel schattig), kaketoe en papegaai in het wild. Verschillende watervallen en geweldige uitzichten. De tweede dag reden we tot het natuurreservaat Grampians. Onderweg hebben we de 12 apostles gezien, de Londen Towerbridge en loge Ard arge, dit zijn bijzondere rotsformatie 's in de zee. Op het einde van onze tweede dag bespraken we het onderwerp dat , kangoeroes suïcidaal zijn, en je raad het al, 2 minuten springt er een kangoeroe uit de berm, voor onze auto. Het was inmiddels al donker en Maddie vond kangoeroes toch niet meer zo schattig. 1-0 voor de auto, naja een lekke band, scheur in de voorbumper, koplamp kapot en deuk in de zijkant. Dus in de middel of nowhere , een band vervangen in het donker. Kan ik ook weer afstrepen van mijn bucked list haha. Nadat we de band vervangen hadden, verder gereden naar onze hostel. Vanaf hier zijn we de volgende ochtend omstreeks 07:15 uur de Grampians ingereden om zonsopkomst te kunnen zien. We moesten aardig doorrijden omdat we natuurlijk aan de late kant waren. Gelukkig waren we optijd om van het prachtige uitzicht te genieten tijdens zonsopkomst in de Grampians. Die zelfde ochtend hebben we nog een kleine wandeling gemaakt van 10 km , die ons naar twee watervallen bracht. Ik moet zeggen, de watervallen waren prachtig maar het is nog niet te vergelijken met Nieuw Zeeland tot op heden. Na de wandeling weer terug gereden naar Melbourne om onze auto in te leveren. Het auto verhuurbedrijf deed niet zo moeilijk over de schade en we moesten een kleine vergoeding betalen voor de administratie. Ik zou de dag erop vertrekken naar Sydney met de Greyhound bus. Maar ik werd de ochtend ervoor gebeld dat ik mijn reispas niet kon gebruiken omdat deze al gebruikt was. Heel vreemd omdat ik nog niet met Greyhound had gereisd. Iemand had blijkbaar mijn pas gebruikt. Na een lang telefoongesprek met Greyhound kon ik dan toch reizen op deze pas, echter ik kon niet met de geplande bus want die was al vol geboekt( zucht). Ik kon op zijn vroegst zaterdagmorgen plaats nemen in de bus naar Sydney. Dus hier zit ik dan, in de bus naar Sydney, een trip van 13,5 uur. Gelukkig heeft de bus WiFi dus kan ik mijn blog mooi schrijven en uploaden. Ik ga nu twee dagen naar Sydney om vervolgens voor een week naar een surfkamp te gaan. Ik hoop dat ik mijn volgende blog kan schrijven zonder gevochten te hebben met een haai en dat ik wat surf skills bezit haha. Tot de volgende keer, See Ya

1. Elly:
    26 maart 2016
    Weer een top verhaal wat beleef jij wat super nog veel reisplezier gewenst groet van ons allemaal
  2. Elly:
    26 maart 2016
    Ps wat is er met de kangeroe gebeurt leefde die nog????
  3. Sander:
    26 maart 2016
    Super gaaf man mooi verhaal weeer ik spreek je broertje !
  4. Ina:
    26 maart 2016
    Wauw Roy wat beleef en zie jij veel, leuk om je verhalen te lezen en je foto,s te bekijken, Groetjes van de Bijltjes
  5. Opa en Annie:
    26 maart 2016
    Roy vanuit een zonnig Alteveer hebben wij weer met genoegen jou verslag gelezen wij wensen jou goede Paasdagen en tot een volgende keer maar weer hartelijke groetn van ons beiden
  6. Harry Zwiers:
    Kangaroe = barbecue ??
  7. Peter w:
    26 maart 2016
    Mooie verhalen Roy. Succes met de haaien.
  8. Mireille:
    27 maart 2016