Vijfde week, Queenstown-Melbourne

17 maart 2016 - Melbourne, Australië

Happy St. Patricks day iedereen haha een Iers feest wat hier in Melbourne Australië wordt gevierd vandaag. Eerst even terug naar Nieuw Zeeland. Queenstown was ik geëindigd. Een van de laatste dagen in Queenstown naar Milford Sound geweest. Een van de 7 wereld wonderen, en ik moet zeggen het is echt heel bijzonder om een regenwoud tussen de bergen te zien en er zelf ook door te mogen lopen. Het regenwoud eindigt aan het water. Hier gaan we met een boot een tocht maken van 1,5 uur. We varen door een prachtig landschap omgeven door bergen en watervallen. Ook zien we hier zeeleeuwen die lekker uitrusten op de rotsen. Na een lange dag van 14 uur, komen we weer terug in onze hostel. Snel naar bed want de volgende ochtend krijg ik er weer een plakplaatje bij. Goedemorgen wekker, kleren aan en naar de tattooshop. Samen met de tattooerder een tekening gemaakt om vervolgens bijna drie uur pijn te mogen lijden (jaja Zeg het maar, watje) haha. Maar ik ben erg blij met het resultaat. Na een leuke uitdagende week Queenstown ga ik naar Lake Tekapo. De naam zegt het al een dorp aan een meer. Dit meer is bijzonder vanwege het heldere blauwe water. Dit komt door een combinatie van gletsjer, vergruisde rotsen en zonlicht. Ook is er een leuk schattig kerkje te bezichtigen, genaamd Church of the good sheppard. Na Lake Tekapo ben ik naar Christchurch afgereisd. Dit tevens mijn eind bestemming in Nieuw Zeeland. Christchurch is de een na grootste stad van Nieuw Zeeland. Ik heb met veel verbazing en verwondering door deze stad gelopen. Christchurch is in 2010 en 2011 getroffen door een zware aardbeving. Hierdoor zijn veel historische gebouwen in het centrum verwoest of beschadigd. Overal in het centrum zijn gebouwen verstevigd, afgebroken of al opnieuw opgebouwd. In Christchurch spreek ik ook weer af met een paar vrienden die ik eerder deze reis heb ontmoet. We willen samen een auto huren voor een dag , om zo zelfstandig naar een stadje te kunnen reizen. Avonds zitten we dus bij elkaar om het een en ander te bespreken. Op dat moment komt er een andere jongen langs lopen, die een van mijn vrienden kent. Deze jongen zegt dat hij een auto heeft en ook wel wat verder wil reizen. Haha dus zo gezegd zo gedaan. Volgende dag in de auto naar Kaikoura, super gezellig met zijn vieren in de auto. Kaikoura is een klein plaatsje wat bekend staat om het zwemmen met dolfijnen en walvistochten. Wij hebben van beide niets gedaan. Lekker op een terrasje gezeten genoten van het lekkere weer en de omgeving. We zijn s'avonds met zijn tweeën terug naar Christchurch gereden, want mijn vlucht ging de volgende ochtend om 06:00 uur. Terug in Christchurch nog ff een kroegje gepakt samen met een dame uit Duitsland. Hierna in de bus gestapt naar het vliegveld. Ik arriveerde daar om 23:00 uur en moest dus overnachten op het vliegveld haha fijn comfortabel nachtje op metalen stoeltjes. Een voordeel was gratis WiFi op het vliegveld dus kon mooi even bellen met familie en vrienden. Na 7 uur wachten op het vliegveld vertrok mijn vliegtuig naar Melbourne. Ik dacht dat deze vlucht 2 uur duurde haha dit bleek 4 uur te zijn, want de tijd ging 2 uur terug. Niet erg na 4 uur vliegen aangekomen in Melbourne. De controle op het vliegveld viel erg mee. Na 10 minuten stond ik buiten het vliegveld, zoekende naar de juiste bus. Na 30 minuten de juiste bus gevonden en was ik onderweg naar mijn hostel. Oké slik, dit is echt een grote stad. Ff Wikipedia erbij , Melbourne 4 miljoen inwoners, vergeleken met Christchurch 380.000 inwoners haha. Aangekomen in het hostel heb ik eerste even een paar uurtjes slaap gepakt, was inmiddels weer 30 uur wakker. De volgende dag spreek ik af met Harry, een maat uit Schoonebeek bij is al een poosje in Melbourne. Gezellig avondje gehad. De volgende dag besluit ik alleen op pad te gaan de stad in. Hup in de tram naar het centrum van de stad. Wat een leven in deze stad, zoveel verschillende mensen, auto's , trams en ga zo maar door. Heel indrukwekkend om te zien. Ik bezoek eerst de Eureka tower in Melbourne, een wolkenkrabber van 297 meter hoog. Je wordt met een lift naar de bovenste etage gebracht. Vanaf hier heb je geweldig uitzicht over de stad. Hierna heb ik een grote kathedraal bezocht om vervolgens te verdwalen in een van de tuinen van Melbourne haha. Ook heb ik het Shrine of Remembranche bezocht. Een indrukwekkend gebouw ter ere van alle omgekomen soldaten in verschillende oorlogen van Australië. Lopend naar mij hostel krijg ik een Facebook berichtje van Yvonne, het was haar eerste dag in Melbourne en ze had gezien dat ik in Melbourne verbleef. We kenden elkaar niet van tevoren maar hebben een gezellig wat gedronken en gegeten in de stad. Morgen even een dagje op het mooie strand van Melbourne liggen. Op de achtergrond het geluid van jankende F1 wagens, want de grand prix van Melbourne is dit weekend, en ja ik heb een kaartje voor de zondag. Ik ga samen met Harry en wat anderen de F1 wedstrijd zondag bezoeken. Wordt vast gezellig. Zo genoeg getypt dacht ik haha, tot de volgende keer iedereen, wie weet waar ik dan zit haha ik weet het niet. Bye bye

1. Elly:
    17 maart 2016
    Weer leuk om te lezen Roy!!!!! en nu maar in australie genieten.
  2. Rob:
    17 maart 2016
    Prachtig verhaal weer Roy. Als ik dit zo lees word ik best wel een beetje jaloers. Wat je daar allemaal mee maakt dat heb ik in al mijn jaren nog niet beleefd, Ik ben nooit verder geweest dan Staphorst haha :-) veel plezier bij de F1. Vast gaaf om een keer live mee te maken. Verstappen petje op en genieten maar. Groeten Rob.
  3. Chantal Brinkman:
    17 maart 2016
    Ik mis een foto van het plakplaatje!!!
    Mooi verhaal weer. Wat een geweldige ervaringen en ook heel leuk om te zien dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen en ook zo makkelijk hè, super.
    Geniet kerel!
  4. Ma:
    17 maart 2016
    Leuk om te lezen Roy en wat een indrukken. Alles is zo anders daar! Wij genieten met je mee via de foto's
  5. Opa en Annie:
    18 maart 2016
    Roy bedankt voor dit uitgebreide verslag pas goed op jezelf en tot het volgende verslag hartelijke groeten van ons beiden
  6. Claudia en Nyka:
    24 maart 2016
    Hoi Roy samen met opa/oma je verhaal gelezen. Wat maak jij veel mee zeg !! Opa en oma lezen met veel plezier jouw verhalen. Je krijgt de groeten van ze.groetjes Lammy en opa en oma