Derde week, Nelson-Franz Josef

1 maart 2016 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Kia ora iedereen, haha een woord dat door de Maori wordt gebruikt als welkomstgroet. Vanuit Nelson ben ik richting Kaiteriteri vertrokken. Deze plaats is ook wel bekend om zijn natuurreservaat Abel Tasman national park. Deze plaats bestaat uit verschillende prachtige strandjes waar je op kunt liggen. Sommige stranden zijn alleen bereikbaar met de kano. Ik heb voor een dag een kano gehuurd samen met vier anderen en we hebben een tocht langs prachtige baaien gemaakt. Onderweg zijn we op verschillende plaatsen gestopt om zeehondjes te zien. Owja en uit te rusten want 3 uur tegen de wind in kanoën stelt niks voor :o haha. Verder heb ik op deze plaats lekker genoten van het strand en de zee. Vanuit Kaiteriteri zijn we naar Westport gereden. Even tussendoor, de buschauffeur die ik nu heb kan zijn verhaal thuis niet kwijt ofzo, dus praat het de hele reis door zijn headset tegen ons. Heeeeeeeeeelll vervelend ochtends vroeg. Inmiddels aangekomen in Westport. Een stadje wat bekend staat om zijn surf strand en de marihuana rokende hippies. S'avonds hebben we op het strand een kampvuur gemaakt(vind ik leuk), en daar gezellig gezeten en wat gedronken. De volgende morgen optijd weer in de bus naar Lake Mahinapua. Onderweg gestopt in een stadje om verkleed kleren te kopen want we hebben een thema party vanavond. Ik hou van verkleed party's, dus had er echt heel veel zin in hahahaha. Het thema was een outfit beginnend met de letter P. Hoppa goedkoop wit gestreept jurkje gekocht en een speelgoed zwaard, tadaaa we hebben een prisoner pirate. Aangekomen blijkt het een soort feestcafe te zijn aan een groot meer. Je weet wel zo n commerciële stop waar ze iedereen vol gooien met drank en iedereen moet meedoen omdat er verder niks te zien of te doen is, in de wijde omgeving. Desondanks een gezellige avond gehad. Volgende dag vertrokken naar Franz Josef, ik keek hier erg naar uit omdat je met een helikopter naar een gletsjer wordt gebracht en die dan gaat beklimmen. Na aankomst aanmelden bij de organisatie van de trip en hopen op goed weer de volgende dag, want anders vliegen ze niet. Je raad het al, volgende dag regen en alle vluchten gecanceld. Ach je hebt soms geluk en soms heb je pech. Die dag besloten een hike te gaan lopen, samen met drie kamer genoten. Het was een geweldige hike, waarbij je veel moest klimmen en klauteren. De hike stond niet op onze kaart aangegeven dus we gingen er allemaal vanuit dat we een rondje van 3 uur zouden lopen. Na ongeveer 3 uur lopen, gevraagd aan tegemoet komende mensen, of we al bijna bij het startpunt waren. De blik van de jongen deed mij twijfelen of het wel een rondje was en geen returntrack. Dus na nog een kwartiertje lopen eindelijk aangekomen eindpunt. Dit bleek dus niet het eindpunt te zijn maar een mooi groot bord vertelde ons' ga via de zelfde weg terug, wijk niet af van het pad'. De gezichten van mijn kamergenoten spraken boekdelen, we waren net op de helft en moesten dus drie uur terug lopen, wat inhield een 6 uur durende klim en klauter competitie. Vanaf het eindpunt hadden we wel een prachtig uitzicht op de gletsjer en de hike was heel vet om te doen. Vandaag heb ik een rustig dagje. Zojuist samen met Nath en 7 Anderen door de prachtige natuur gereden. Ow Nath is een paard. Lekker relaxed in het zadel, sjokkend vooruit. Moet zeggen na twee uur paardrijden, kon ik ongeveer elke spier in me achterwerk voelen poeh, maar het was het waard. Morgen vertrek ik naar Wanaka, schijnt een leuke plaats te zijn en ik heb een andere buschauffeur, heel fijn hahaha. Leuk dat jullie mijn blog lezen en tot de volgende keer, See Ya :D

1. Opa en Annie:
    1 maart 2016
    Roy je kunt zo al aardige verslagen schrijven bedankt en hou vol kun je er later misschien een boek van maken hartelijke groeten Opa en Annie
  2. Ina:
    1 maart 2016
    Leuk om je verhalen te lezen,geniet nog even van N.Z.
  3. Elly:
    2 maart 2016
    Leuke verslagen en foto's Roy. Een mooi tijdverdrijf voor mij om deze week mijn nachtdienst door te komen.wat dat betreft heb je het er beter voor staan.ik zie en lees dat je het erg naar je zin hebt. Geniet er van. Doe rustig an met die chickies. Have Fun.
  4. Claudia en Nyka:
    6 maart 2016
    Leuk om te lezen groetjes
  5. Nathalie:
    7 maart 2016
    Een ratelende buschauffeur, spierpijn in je kont en moeilijke gezichten... klinkt als een reis waar je het naar je zin hebt ;-)