Tweede week, Taupo-Nelson

23 februari 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Hallo, hier ben ik weer. Ik zit inmiddels op het zuider eiland van Nieuw Zeeland. Mijn vorige blog ben ik geëindigd in Taupo, op het noorder eiland. Vanuit deze plaats kun je een vulkaan beklimmen, genaamd Mount Tongariro. Deze vulkaan is tevens te zien in de film Lord of the rings. De wandeling is 20 km lang en bergopwaarts was het best afzien haha, maar het was het waard. Wat een prachtige vulkaan met meerdere meren op de top, zie foto's. Na Taupo zijn we richting River Valley gereden. De naam zegt het al, een hostel aan de rivier in een vallei. Vanuit deze plek is er totaal geen communicatie mogelijk naar de buiten wereld , heerlijk. De rivier staat bekend om zijn rafting tocht en dit heb ik dan ook gedaan. S'ochtends briefing van instructeurs, om vervolgens een te strakke wetsuit aan te trekken haha. Eerste uur raften, was alleen oefenen wat je wel en niet moest doen, omdat het een heftige rivier was. De twee uur erop waren super vet haha, ik had al spierpijn van de vulkaantocht maar had na het raften had ik overal last van. Vanuit River Valley zijn we naar Wellington gereden, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, tevens laatste stad op noorder eiland. S'avonds ff wezen kroegen, om vervolgens de volgende morgen met de Ferry richting Het zuider eiland te varen. Met een lichte kater op een Ferry is niet heel geweldig moet ik zeggen haha. Ik ben op dit moment in Nelson, een klein schattig stadje. Ik zal hier 1 nacht blijven om morgen naar Abel Tasman nationaal park te reizen. Hier ga ik twee dagen van het strand en de prachtige natuur genieten. Tot de volgende blog, See Ya

1. Opa en Annie:
    23 februari 2016
    Roy prachtige foto"s ga zo door blijven we op de hoogte van jou belevenissen en reizen we in gedachten met je mee hartelijke groeten vanuit een zonnig Alteveer
  2. Tuur:
    23 februari 2016
    He Roy, leuk om te lezen!! Tip: Als je in het Abeltasman nationaal park bent kan je kajakken langs de kust. Je ziet gegarandeerd zeeleeuwen en met wat geluk een school dolfijnen. Je kan er een meerdaagse tocht van maken langs de kust. Wij hebben toendertijd de kajak gehuurd via kahu kajaks. Grt Tuur
  3. Claudia en Nyka:
    26 februari 2016
    Samen met je moeder proberen te reageren op je blog. Gelukt dus!
    Genieten en veel plezier! Volgende probeer ik zelf te reageren,
    Groetjes opa en oma